.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کشف بیش از سه تن مواد مخدر طی 9 ماهه سال جاری
دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر مازندران از کشف بیش از سه تن مواد مخدر طی 9 ماهه سال جاری به همراه دستگیری بیش از 13 هزار هزار نفر خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، علی اصغر میرزائی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با اقدامات انجام شده در این سازمان در سال جاری، اظهار کرد: حساسیت لازم در حوزه مواد مخدر در استان مازندران وجود دارد، اقدامات مناسبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در برنامه کاری متولیان امر در حوزه معاونت سیاسی امنیتی قرار دارد.

وی تصریح کرد: اعتیاد و مواد مخدر بزرگترین جوامع بشری در ایران و جهان است، یکی از ظرفیت اثرگذار برای کاهش و حتی کنترل مواد مخدر رسانه‌ها هستند.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر مازندران با اعلام اینکه اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر اجتماعی کردن این مشلات است، افزود: دولت بنا دارد از ظرفیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد این معضل را حل کند و استان مازندران در این حوزه پیشرفت‌های مناسبی دارد.

وی با اعلام اینکه شرایط اقلیمی مازندران برای کشت مواد مخدر مناسب است،افزود: از نظر شیوع مواد مخدر مازندران در رتبه 20 کشور قرار دارد.

میرزایی اضافه کرد: سال گذشته 400 بیمار معتاد متجاهر را شناسایی کردیم، آموزش لازم به این افراد دادیم و تسهیلات هم برای این افراد در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: امروز در سطح استان مازندران تعداد معتادان متجاهر در استان کاهش پیدا کرده است.

 

میرزائی با اعلام اینکه 51 هزار تحت پوشش درمان هستند،گفت: 10 درصد این جمعیت با استفاده از خدمات بیمه‌ای تحت درمان قرار می‌گیرند، بین 12 تا 15 هزار نفر تحت پوشش درمانگرهای روانی و بیش از 300 هزار نفر تحت درمان کنگره شصت ما قرار دادند.

10 درصد جمعیت معتاد در حال درمان استان مازندران که 51 هزار نفر هستند تحت پوشش خدمات بیمه‌ای هستند، گفت: در استان تعداد افراد تحت پوشش و افراد استفاده کننده از خدمات بیمه‌ای بیش از 10 درصد است.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده در سطح استان مازندران، بیان کرد: اطلس اعتیاد و سند چشم انداز توسعه مازندران را با همکاری کمیته‌های مختلف تهیه کردیم.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر مازندران با اعلام اینکه کمیته برش شهرستانی این اطلس همه تهیه و تدوین می‌شود، بیان کرد: برای جلوگیری از گسترش اعتیاد در استان مجمع خیرین مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده است و نخستین جلسه آن در بابلسر برگزار شد.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده در استان برای ساماندهی مناطق آلوده در مازندران، افزود: 33 منطقه استان پاک سازی و ساماندهی شده و اقدامات مناسب فرهنگی، خدماتی و عمرانی در برخی نقاط به ویژه عباس آباد نکا در حال اجرا شده است.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر مازندران میزان کشفیات مازندران طی 9 ماهه سال جاری را سه هزار و 20 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: بیشتر این مواد مخدر تریاک هزار 579 کیلو و مابقی حشیش، گراس و شیشه بوده است.

وی تعداد دستگیرشدگان را را بیش از 13 هزار و 246 نفر اعلام کرد و گفت: پنج هزار و 225 نفر معتاد، 261 نفر قاچاقچی، هزار و 528 نفر نگهدارندگان مواد مخدر و 355 نفر از کسانی که نسبت به حمل مواد مخدر اقدام می‌کردند دستگیر شدند و در میزان دستگیری‌ها با رشد 11 درصدی مواجه بودیم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.